• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
{{sprakVariabler["AvbrytSkjemaUtfylling"]}}
{{sprakVariabler["InnloggingWizardKreverInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["InnloggingWizardValgfriInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["SkjemaNavn"]}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*{{sprakVariabler["EpostIkkeRegistrert"]}}

{{sprakVariabler["InnloggingWizardKodeIEpost"]}}

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringEpost"]}}

{{sprakVariabler["KontoAktivert"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringsLenkeUgyldig"]}}

Nettlesersesjonen er utløpt, og utfylling som ikke er lagret kan være tapt. Vennligst last siden på nytt for å fortsette på skjemaet.

Skjemautfylling

Søknad om kjøp av skoleplass

Informasjon

Søknad om kjøp av skoleplass i annet fylke

Innlandet fylkeskommune (IFK) kan etter søknad, kjøpe skoleplass på offentlig skole i annet fylke.

For å søke om kjøp, må du ha ungdomsrett i Innlandet fylke og den skoleplassen du ønsker kjøpt må være din førsteprioritet. I tillegg må du oppfylle minst en av disse betingelsene:

• At du søker tilbud som ikke finnes i Innlandet fylke
  • At du har pedagogiske eller sosiale grunner for å søke skoleplass i annet fylke selv om tilbudet finnes i Innlandet

Merk deg at selv om IFK godkjenner kjøp, er det ingen garanti for skoleplass siden det er opp til den enkelte fylkeskommunen om de ønsker å selge plasser. I noen tilfeller er det også flere søkere fra Innlandet som har søkt samme tilbud, og som konkurrerer seg imellom om skoleplassen.

Registrere søknad i Vigo til tilbud som ikke finnes i Innlandet
    Du må innen søknadsfristen registrere søknad i Vigo. For at IFK skal kunne godkjenne kjøp av skoleplass, må du ha denne skoleplassen som første ønske. Du registrerer ønsket sammen med de andre ønskene dine i Innlandet fylke, men velger skolen «Kjøp av plass i annet fylke». Det er viktig at du også setter opp ønsker i Innlandet da du kun er garantert skoleplass i det fylket du er bosatt og har ungdomsrett.

Registrere søknad i Vigo til tilbud som finnes i Innlandet (av pedagogiske eller sosiale grunner)
    Du må registrere skoleønsket i Vigo i aktuelt fylke. Sjekk med skolefylket om du kan søke status som prioritert gjesteelev før du søker Innlandet fylkeskommune om å kjøpe skoleplassen.

Det er viktig at du i tillegg søker skoleplass i Innlandet fordi det er eneste garanti for at du har en skoleplass til høsten.

Kjøpt plass blir vurdert som ditt første ønske og du vil ikke få tilbud om skoleplass på skole i Innlandet i tillegg.

Hjelp
    Lukk
    1. I noen skjema fins det hjelpesymbol eller informasjonssymbol som gir deg hjelp til utfyllingen.

2. * betyr obligatorisk felt.

3. Skjemaet lagrer svarene underveis i utfyllingen. Hvis du velger å avbryte ved f.eks. å lukke nettleservinduet eller trykke på Avbryt-knappen og deretter bekrefter at du vil avbryte utfyllingen, vil all informasjon bli borte.

4. Ingenting sendes inn før du selv ber om det, ved å velge Send inn-knappen. Send inn-knappen kommer fram etter at opplysningene er kontrollert og godkjent på oppsummeringssiden.

Utfylling av skjema

* Betyr obligatoriske felter.

Etter 20 minutter uten aktivitet kan utfyllingen av skjemaet gå tapt.

Vennligst vent...

Loader